wtorek, 7 czerwca 2016

Maślany kurczak garam masala



Danie kuchni indyjskiej z mieszanką ziół zwaną garam masala. Przyprawę można spokojnie zakupić już gotową.

Danie to jest częścią kolekcji Thermomix i w im też je przygotowałam, aczkolwiek oczywiście jest do wykonania w sposób tradycyjny i taki też przepis podaję poniżej.

W przepisie oryginalnym do dania dodaje się 2 papryczki chilli, jedną suszoną, drugą świeżą...
Ponieważ danie miałam jeść zarówno ja jak i dziewczynyki ograniczyłam się tylko do połowy suszonej chilli i mimo to dziewczynki krzyczały że im gardło się pali...
Wg mojej oceny było lekko ostre i zapewne normalnie zjadłabym z Maćkiem bardziej ostrzejszą wersję.
Ale ilość dodania papryczki chilli wyregulujcie sobie sami zarówno pod względem Waszych upodobań jak i ostrości papryczki!

Danie podaje się z ryżem 

Zróbcie sobie lub dla znajomych coś innego :)



Składniki dla 6 osób:

  • 1 łyżeczka nasion kminu rzymskiego 
  • 1 czerwona sucha papryczka chilli (dałam pół)
  • 1 łyżeczka nasion kolendry
  • 1 łyżeczka suszonej kurkumy (mielonej)
  • 2 łyżeczki przyprawy garam masala
  • 500 g filetu z kurczaka
  • 2 łyżki soku wyciśniętego z limonki
  • 2 łyżki oliwy
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 70 g orzechów nerkowca (dałam włoskich bo innych nie miałam)
  • 140 ml wody
  • 40 g świeżego imbiru
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cebule
  • 1 świeża papryczka chilli (nie dałam już)
  • 55 g masła klarowanego
  • 400 g pomidorów bez skórki (z puszki)
  • 70 g śmietany 30%

Filet z kurczaka umyć, osuszyć, usunąć włókna i pokroić w paski około 3cm, włożyć do większej miski, odstawić.

Kmin rzymski, suszoną papryczkę chilli oraz nasiona kolendry podprażyć przez 5 minut na suchej patelni. Następnie przy pomocy młynka/przystawki do blendera/moździerza rozdrobnić przyprawy, dorzucić do miski z kurczakiem.
Następnie do tej miski dołożyć także kurkumę, 1 łyżeczkę garam masala, 0,5 łyżeczki soli, sok z limonki oraz oliwę. Wszystko razem dokładnie wymieszać aby przyprawy dobrze się ze sobą połączyły i oblepiły mięso. Odstawić.

Orzechy rozdrabniamy i dodajemy do nich 100 ml wody, mieszamy do powstania gęstej masy, odstawiamy.

Imbir trzemy na tarce z małymi oczkami, dodajemy wyciśnięty czosnek oraz pozostałe 40 ml wody, mieszamy dokładnie do powstania pasty. 1 łyżkę tej pasty dokładamy do naszego mięsa, mieszamy, odstawiamy.

Rozgrzewamy wok z masłem klarownym, dodajemy pastę imbirowo-czosnkową oraz pokrojoną w piórka cebulę i jeśli używamy drobno pokrojoną świeżą papryczkę chilli. Dusimy razem około 5 minut. Następnie dodajemy pomidory z puszki, mieszamy i dusimy przez kolejne 5 minut. Po tym czasie dodajemy pozostałą łyżeczkę garam masala, 1 łyżeczkę soli oraz śmietanę, gotujemy przez kolejne 5 minut. Mieszamy co chwila.

Po tym czasie dodajemy zamarynowanego wcześniej kurczaka oraz pastę orzechową, wszystko razem dokładnie mieszamy, przykrywamy pokrywką i dusimy przez 20 minut. Mieszamy co jakiś czas.

Podawać z ryżem bezpośrednio po przygotowaniu .


Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz