poniedziałek, 13 listopada 2017

Ptysie wytrawne



Bardzo, ale to bardzo Was zachęcam do tej przekąski!
Jest naprawdę rewelacyjna...

Do tej pory ptysie robiłam tylko w wersji słodkiej, ale 

Zrobiłam ją jako jedną z kilku na urodziny Emilki, postawiłam na stole  i poszłam wyjąć kolejne danie z piekarnika....
i jak wróciłam to połowy już nie było!

Są naprawdę bardzo smaczne i warto zrobić tak jak w przepisie z dwoma farszami, bo to miłe urozmaicenie.
Które lepsze?
Hmmmmm szczerze mówiąc to kwestia gustu, mi ciężko podjąć taką decyzję bo oba mi bardzo smakują :)

Spróbujcie sami!





Składniki na około 30 sztuk:
  • 1 szklanka wody
  • 125 g masła roślinnego lub margaryny
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 4 jajka

Wodę wraz z masłem zagotować w garnku do rozpuszczenia się masła.
Dodać mąkę i od razu mieszać cały czas do powstania gładkiej, błyszczącej i odchodzącej od miski masy. Zestawić z ognia i całkowicie ostudzić.

Piekarnik rozgrzać do 200*C (termoobieg).

Po tym czasie wkręcić w masę jajka.
Masa powinna być gęsta ale nie za bardzo. Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego z dużą końcówką w kształcie gwiazdki lub okrągłą. 
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wyciskać niewielkie okrągłe porcje ciasta (pamiętajcie że to mają być finalnie mini ptysie, takie na raz góra dwa razy).

Wstawić do piekarnika i piec około 20-25 minut do lekkiego zezłocenia.
Wyjąć i ostudzić. Po wystudzeniu przekroić na pół.

Nadzienie łososiowo-chrzanowe:
  • 200 g wędzonego łososia
  • 200 g serka chrzanowego (lub śmietankowy + 2 łyżeczki chrzanu)
  • 1 pęczek koperku
  • sól, pieprz
  • sok z cytryny
Dodatkowo: świeży koper do ozdoby

Łososia i koper siekamy bardzo drobno, dodajemy serek chrzanowy i dokładnie mieszamy, przyprawiamy solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Chłodzimy do czasu przekładania ptysi.

Nadzienie feta z awokado:
  • dojrzałe, duże awokado
  • 1/2-3/4 kostki sera feta (użyłam niebieskiej Mlekovity)
  • 1/2 czerwonej cebuli drobno posiekanej
  • pęczek szczypiorku
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz

Dodatkowo: świeży ogórek pokrojony na ćwierć plasterki do ozdoby (warto dodać bo smakowo tez ma wartość dodaną)

Awokado przekrawamy na pół, usuwamy pestkę a cały miąższ wkładamy do miseczki i rozgniatamy widelcem do uzyskania puree (ważne zatem aby awokado było dojrzałe).
Dodajemy pozostałe składniki i razem mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.

Ptysie przekrawamy na pół i przekładamy farszem oraz ozdabiamy odpowiednio koperkiem lub ćwierć plasterkami świeżego ogórka.



Miłej imprezy!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz