sobota, 3 grudnia 2016

Burgery wołowe



Przygotowanie dla moich domowników burgerów już od dawna miałam w zanadrzu, tylko jakoś nigdy się nie składało.... 
Aż w końcu nadszedł ten czas....
W pracy zapowiedziałam że dzisiaj robię na kolacje burgery!
Od razu zgłosiło się kilku chętnych z pytaniem czy mogą wpaść :)
Niestety ilość miejsc ograniczona i wszystkie już zajęte...

Pojechałam ekspresem do domu i praktycznie zaczęłam od razu szykowanie kolacji.
Ponieważ burgery miały być całkowicie mojej roboty zaczęłam prace od robienia bułeczek hamburgerowych :)

W międzyczasie zajęłam się mieleniem i doprawianiem mięsa.
Próbowałam ze wszystkim tak wycelować czasowo aby jeszcze ciepłe bułeczki z pieca faszerować mięsem, sosami i dodatkami.
Udało się!

Kolacja była niespodzianką, jak więc zawołałam a nią dziewczyny i zobaczyły co stoi na stole to zrobiły wielkie WOW!
Burgery były naprawdę ogromne!
Zjedli jednak po całym!
Byli zachwyceni - myślę że na stałe wpiszą się w nasz domowy fast food :)

...ale taki fast food zrobię i pozwolę zjeść z przyjemnością....



Składniki na 6 burgerów:
  • 500 g mięsa wołowego (może być antrykot)
  • 1 jajko
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 cebula szalotka
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • 1 łyżka sosu worecaster
  • 1 łyżeczka oregano
  • 2 łyżki wody
  • sól, pieprz

Dodatkowo:

  • 6 bułek do burgerów
  • 6 plastrów sera żółtego
  • sałata
  • pomidor
  • czerwona cebula
  • ogórek konserwowy
  • ketchup (najlepiej ten własnej roboty)

Sos jogurtowo-czosnkowy:
  • 2 łyżki jogurtu
  • 2 łyżki majonezu (najlepiej domowy)
  • 1 duży ząbek czosnku lub 2 małe (wycisnięty przez praskę)
Składniki sosu wymieszać w miseczce i odstawić na bok.

Cebulę drobno posiekać i zeszklić do miękkości na odrobinie oleju, ostudzić. Mięso wołowe zmielić, dodać do niego pozostałe składniki (w tym ostudzoną cebulkę i czosnek przeciśnięty przez praskę), bardzo dobrze wyrobić. Mięso wyrabiać tak długo aż będzie zwarte.
Mięsko podzielić na 6 części z każdej formować kulki i rozpłaszczać na kształt burgerów, układać na desce.

Bułki przekrawamy na pół, na dolnej części smarujemy sos jogurtowo-czosnkowy na górnej ketchup.

Gotowe burgery smażymy na mocno rozgrzanej patelni grillowej przez około 3 minuty (mięso musi zmienić kolor do połowy burgera), nastepnie przewracamy na drugą stronę i na górę kładziemy plaster sera aby się nieco rozpuścił, smażymy kolejne 3 minuty.

Na bułkę z sosem jogurtowo-czosnkowym kładziemy sałatę, na nią usmażonego burgera, następnie plaster pomidora, piórka czerwonej cebuli, plaster ogórka konserwowego, ponownie sałatę i górną część bułki :)

Voila! 
Burger gotowy!
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz