środa, 2 sierpnia 2017

Jagodowa panna cotta





Najwyższy czas pozbyć się resztek zeszłorocznych zapasów z zamrażalnika!
...aby zrobić miejsce na nowe zapasy

Przyszedł więc czas na jagody i postanowiłam przygotować swoim domownikom lubianą przez nich panna cottę 💜

Na blogu jest już wersja fit gdzie zamiast śmietany kremówki użyłam śmietanki kokosowej!

Dzisiaj wersja wypasiona, bez żadnych wyrzeczeń.

Porcja idealna na popołudniowy deser.

A słoiczki?
Prawda że urocze?
Przyjechały ze mną aż z Paryża 😁
A było z nimi tak, że podczas naszego pobytu w Paryżu udałam się na zakupy i zobaczyłam te oto słoiczki wypełnione jogurtem. Zatem zakupiłam a potem kazałam je zjadać aby móc puste zabrać do Warszawy 😁
Nie muszę Wam mówić co na ten pomysł powiedział mój małżonek 😆
...ale teraz ma w czym jeść deserki 

P.S.
Można użyć borówek




Składniki dla 4 osób:

  • 200 g jagód, można użyć mrożonych
  • 60 g cukru
  • sok wyciśnięty z połowy cytryny
  • 300 ml śmietanki kremówki 36%
  • 100 ml mleka
  • 3 łyżeczki żelatyny w proszku lub 3 listki
  • 1/4 szklanki wody
Dodatkowo:
  • 150 ml śmietany 36%
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • jagody/borówki do dekoracji

Żelatynę zalać wodą i odstawić.

Jagody wraz z sokiem z cytryny i cukrem umieścić w rondelku i podgrzewać do puszczenia przez jagody soku i rozpuszczenia cukru. Następnie zdjąć z palnika, zmiksować blenderem i przetrzeć przez sito.

W drugim garnuszku umieścić śmietankę i mleko, wymieszać i zagotować.
Zdjąć z palnika i od razu dodać przetarte jagody i napęczniałą żelatynę, mieszać do dokładnego połączenia i rozpuszczenia żelatyny, przestudzić, przelać do pojemniczków, dalej ostudzić i wstawić do lodówki na kilka godzin do zgęstnienia.

Przed podaniem ubić kremówkę z cukrem pudrem, ozdobić deser, posypać jagodami/borówkami.

Podawać i zjadać 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz