sobota, 12 września 2015

Dżem z pomidorów



Jak dla mnie była to totalna nowość!
W końcu 20 kg pomidorów, to trzeba było coś wykombinować oprócz przecieru.
...ale od samego początku wierzyłam, że będzie to dobry wybór.
Dżem jest w wersji słodkiej (dla mnie ciut za słodki, więc następnym razem dam mniej cukru), ale dodatek papryczki chilli powoduje że daje mu bardzo ciekawy smak.
Także moja papryczka nie była chyba bardzo ostra, bo bardzo delikatnie czuć w dżemie chilli, a mógłby być troszeczkę bardziej ostry...
Ale biorąc pod uwagę ze będą go jadły dzieci, to pod tym względem jest idealny.
Jesli macie możliwość to koniecznie zróbcie kilka słoiczków :)



Składniki:

  • 2 kg pomidorów
  • 2 kg cukru
  • sok z 2 cytryn
  • 1 papryczka chilli

Pomidory sparzyć wrzątkiem i zdjąć z nich skórkę. Pokroić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne i szypułkowe. Pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić do garnka.
Ja wykorzystałam do tego mój sprzęt i przygotowałam z pomidorów pulpę.

Pomidory wkładamy do garnka, dodać sok z cytryny, zagotować.
Następnie zasypać cukrem i dodać papryczkę chilli.
Pomidory smażymy na małym ogniu przez 2h, mieszając co chwila.
Dżem jest gotowy gdy zmniejszy swoją objętość do 1/3, ma głęboki czerwony kolor i jest dośc gęsty, choć pamiętajcie o tym że jeszcze zgęstnieje po wystudzeniu.

Gorący dżem przekładać do gorących słoiczków, zakręcać i pasteryzować.
Ja sterylizuje i pasteryzuję słoiczki w piekarniku. 
Do sterylizacji wkładam umyte słoiki do zimnego piekarnika, nastawiam na 120*C i od zagrzania piekarnika piekę przez 30 minut.
Do pasteryzacji - wyjmuję słoik z piekarnika, wkładam do niego gorący dżem, czyszczę brzeg, zakręcam i wstawiam do piekarnika na 20 minut.
Po tym czasie wyłączam piekarnik, lekko uchylam i studzę przez kilka godzin.


Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz