czwartek, 17 maja 2018

Jajka z warzywami



Pewnie już nie pamiętacie, ale kiedyś pisałam, że moja rodzina to jajkożercy, nie ma mowy aby weekend minął bez jajkowego śniadania.
Kombinacji mamy wiele, a oto jedna z nich.
Zdecydowanie mój mocny faworyt, Emilki ostatnio też!

Danie bardzo łatwe i szybkie do zrobienia, wystarczy sięgnąć po trochę warzyw, jajka i gotowe. 
A teraz w sezonie szparagowym jest jeszcze lepsze...

Pyszności - spróbujcie koniecznie!

Składniki na 4 osoby:

  • cebula szalotka
  • pół cukinii
  • 0,25 - 0,5 papryki
  • 1 nieduży pomidor
  • 6-8 szparag
  • 4-6 jajek (w zależności jak duże są apetyty)
  • 2 łyżki masła
Cukinię pokroić na ćwierć plasterki, paprykę w kostkę, cebulkę w piórka, pomidora sparzyć i pokroić w kostkę.
Szparagi jeśli używamy pokroić w niewielkie kawałki, łebki odstawić.

Rozgrzać patelnię z masłem, w pierwszej kolejności dodać cebulę, chwilkę zeszklić na małym ogniu, dodać pozostałe warzywa (za wyjątkiem łebków szparag), poddusić na małym ogniu przez 3-5 minut. 

Warzywa równomiernie rozłożyć na patelni, wbić jajka, poukładać łebki szparag.
Patelnię nakryć i dusić przez kilka minut, do całkowitego ścięcia białka - uważać na żółtko, jeśli dusimy zbyt długo także się zetnie.

Podawać ze świeżym pieczywkiem i masłem czosnkowy, choć z pesto ze szczypiorku czosnkowego też smakuje wyśmienicie a sezon na niego zaczyna się w tym samym czasie co szparagi.

To naprawdę miły początek dnia!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz