wtorek, 18 lipca 2017

Ciasteczka maślane



Ciasteczka maślane powstały z myślą o ozdobie tortu...
Jeszcze nie mam wprawdzie zamówienia, ale pomyślałam że to może być całkiem dobry pomysł 😀
Od początku myśl była taka żeby ozdobić je kolorowym lukrem plastycznym i ozdobić lukrem królewskim - tak trochę pierniczki mi się przypomniały :)

Ciasto przygotowałam już wcześniej, ale jakoś czasu mi brakło żeby się za nie zabrać.
Przyszła zatem niedziela, nie czułam się najlepiej więc pomyślałam że to dobra robota na spokojną pracę i powrót do dobrego samopoczucia.

Zawsze przy malowaniu pierniczków uwalnia mi się wena twórcza (choć wiele jej nie posiadam) jak je ozdobić aby były ładne i urocze.
Raz się udaje, raz nie 😁

Ciekawostka okazały się foremki na szklankę/kubek 
...myślę że miło jest dostać tak podaną herbatkę/kawkę....
Choć trzeba je szybko zjadać bo od ciepła lukier się topi, ale z tym (szybkim zjedzeniem) chyba nie ma problemu  

Ale uwaga - te bez lukru są też smaczne!
Mi nawet smakują bardziej!



Składniki na około 20 sztuk:

  • 200 g masła w temperaturze pokojowej
  • 125 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 jajko
  • 400 g mąki pszennej
Dodatkowo:
  • kolorowy lukier plastyczny
  • lukier królewski

Mąkę przesiać i odstawić.

Masło utrzeć z cukrem do uzyskania jasnej i puszystej masy, następnie dodawać żółtka i jajko miksując po każdym dodaniu dokładnie.

Dodać mąkę i delikatnie, ale dokładnie wmieszać ją w masę.
Ciasto przełożyć na folię spożywczą uformować w kulkę, zawinąć i włożyć do lodówki na 12h.

Po tym czasie wyjąć z lodówki i rozwałkowywać partiami na grubość 5mm, wycinać wzorki.**

Piekarnik rozgrzać do temperatury 170*C (termoobieg).

Ciastka układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia w niewielkich odległościach (nie będą rosły), wstawić do piekarnika i piec około 12 minut.

Wyjąć i od razu przełożyć na kratkę, ostudzić całkowicie.
Po wystudzeniu można ciasteczka ozdobić za pomocą kolorowego lukru plastycznego i lukru królewskiego.
Lukier plastyczny wałkujemy na cienko i wykrawamy te same wzorki co ciastka, lukier królewski przekładamy do woreczka z tylką nr 2 i za jego pomocą przyklejamy wycięty lukier do ciasteczka (rozprowadź lukier królewski wzdłuż całego brzegu ciasteczka pozostawiając odległość od krawędzi około 2-3mm), a także zdobimy. Oczywiście lukier królewski możemy zabarwiać naróżne kolory do zdobienia, zgodnie z potrzebami :).
Ozdobione ciasteczka odstawiamy do wyschnięcia lukru.


**Ciastka powinniśmy włożyć do piekarnika w miarę jak najbardziej zimne, wówczas ładnie się upieką z odwzorowaniem kształtu.



Smacznego!



P.S.
...bez lukru i ozdób też są wyśmienite w smaku...
Choć wierzę, że tamte kuszą bardziej 😀


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz