piątek, 9 września 2016

Ciasteczka z amarantusem i mąką kokosową (bezglutenowe)



Jakiś czas temu zakupiłam mąkę kokosową.
Wiem, że w jakimś konkretnym celu, że coś miałam z niej zrobić....
Tylko już niestety nie pamiętam co :(
Więc stoi na półce, nieruszona...

Nadszedł więc czas na napoczęcie paczki!
Zrobiłam rozeznanie w necie.
O samej mące wiele dobrego napisane ale przepisów nie tak dużo, coś jednak znalazłam co wpadło  mi w oko, zatem wypróbowałam i jestem naprawdę mile zaskoczona!
Mąka kokosowa jest idealna do wypieków - ciast, ciasteczek, do przygotowania z niej placków, omletów czy naleśników.
Jest też, tak samo jak olej kokosowy, baaaardzo zdrowa.

A więc... nic innego jak przygotować z niej coś zdrowego :)
Te ciasteczka są mięciutkie i pulchne (to zasługa właśnie mąki kokosowej) i zjada się je z wielką przyjemnością....
...może się zatem okazać, że 1 porcja to za mało....





Składniki na 12-15 sztuk:

  • 2 jajka
  • 2 łyżki syropu z agawy/miodu
  • 2 szklanki amarantusa ekspandowanego
  • 4 łyżki mąki kokosowej
  • garść żurawiny

Piekarnik rozgrzać do temp. 180*C (termoobieg).

Jajka wbić do miski, dodać syrop z agawy lub miód, roztrzepać widelcem. Dodać amarantusa oraz mąkę kokosową, wszystko razem dokładnie wymieszać, dodać żurawinę i ponownie wymieszać.

Z masy lepić kulki wielkości orzecha włoskiego (można zwilżać ręce wodą, będzie łatwiej), układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie rozpłaszczać wciąż utrzymując owalny kształt.

Zachowywać niewielkie odstępy między cioastkami, bo nie będą rosły.

Tak przygotowaną formę z ciastkami wstawić do piekarnika i piec około 15 minut, do zezłocenia.

Wyjąć i ostudzić na kratce.

Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz