poniedziałek, 12 października 2015

Ślimaczki z bakaliami



Te bułeczki zrobiłam na urodziny mojego chrześniaka, oj z miesiąc temu to już było...
..bo pomyślałam sobie, że skoro nas tyle będzie to pewnie eklerki i tort bezowy to będzie za mało, więc upiekłam jeszcze te oto drożdżówki...
Bo drożdżówki to na mur beton dzieci na pewno zjedzą :)

A bułeczki same w sobie pychotka....
Miękkie, puszyste, pełne bakalii i lekko lepiące z wierzchu....

Mniaam... nie tylko dzieci się nimi zajadały ;)

...a ja tak byłam zajęta pakowaniem tych wszystkich słodkości na jego imprezkę, że zapomniałam najważniejszego.... prezentu.... ech....


Składniki na 12 sztuk:
  • 225 ml letniego mleka
  • 1 jajko
  • 500 g mąki pszennej chlebowej lub do ciast drożdżowych (typ 550)
  • 1 łyżeczka soli
  • 7 g suchych drożdży lub 14 g świeżych
  • 70 g drobnego cukru
  • 50 g roztopionego masła

Mąkę wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżych najpierw zrobić rozczyn), dodać pozostałe składniki poza roztopionym masłem. Wyrabiać  mikserem z końcówką haka lub ręcznie, na koniec dodać roztopione masło, wyrabiać dalej do momentu aż będzie miękkie i elastyczne. Ciasto uformować w kulę, obsypać mąką  i włożyć do miski, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na 1,5h. 

**************************
Ciasto można także wyrobić w maszynie do chleba. Wrzucamy do niej wszystkie składniki, w kolejności podanej powyżej. Włączamy program do wyrabiania i wyrastania ciast drożdżowych, u mnie trwa on 1h 15min.
**************************

Składniki na nadzienie:
  • 25 g roztopionego masła
  • 2 łyżki cukru muscovado (lub inny brązowy)
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierika
  • 60 g żurawiny
  • 60 g rodzynek sułtanek
  • 25 g pomarańczowej skórki kandyzowanej
Po wyrośnięciu ciasto wyjąć na stolnicę, wyrobić przez chwilę aby pozbyć się pęcherzyków powietrza. Rozwałkować na kwadrat o wielkości boku 30 cm.
Ciasto posmarować roztopionym masłem, posypać cukrem, następnie przyprawą do pierników, posypać równomiernie żurawiną, rodzynkami, skórką pomarańczową. 
Zwinąć w rulon i pokroić na 12 części.
Układać na blasze rozcięciem do góry. Blachę przykryć ściereczką i pozostawić do kolejnego wyrośnięcia na 30-40 minut.

Piekarnik rozgrzać do 180*C.
Wstawić do niego wyrośnięte bułeczki i piec 20-25 minut.
Wyjąć na kratkę do ostudzenia. Jeszcze ciepłe polać glazurą.

Glazura:
  • 4 łyżki wody
  • 40 g cukru
W niewielkim garnuszku zagotować wodę z cukrem gotować około 2 minut do uzyskania syropu. Syropem posmarować jeszcze ciepłe bułeczki.

SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz