poniedziałek, 19 października 2015

Croque Madame



...tak co jakiś czas robię coś zupełnie nowego :)
hmmmm odnoszę wrażenie że to "co jakiś czas" to ostatnio z dużą częstotliwością jest :)
Ale weekendowe śniadania (zwłaszcza w niedzielę, jak nie trzeba nigdzie nikogo wieźć) to czas że możemy spokojnie razem usiąść i zjeść coś dobrego!
Czasem zrobią nam coś nasze córki, czasem zrobię coś ja, czasem robimy wspólnie....
Tym razem ziściło się moje plany na to właśnie śniadanie!
Croque Madame to francuska propozycja...
grzanki wypełnione serem i szynką z dodatkiem musztardy, na to jajko sadzone i wszystko polane naszym ulubiony beszamelem....
Pyszne!
Inne niż zwykle, warte przygotowania i sycące!



Składniki na 4 osoby:
  • 8 kromek chleba tostowego
  • 8 łyżeczek musztardy Dijon
  • 8 plastrów szynki, ja użyłam parmeńskiej
  • 8 plastrów sera gruyer lub podobny (ja dałam parmezan)
  • 4 jajka
  • szczypior
  • masło
Sos beszamel:
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki
  • 1 szklanka mleka
  • sól
  • szczypta gałki muszkatołowej
W pierwszej kolejności szykujemy beszamel.
Masło rozpuszczamy w garnuszku, dodajemy mąkę i mieszamy, aż powstanie gęsta masa. Dodać mleko, wymieszać dokładnie i cały czas gotować na niewielkim ogniu, mieszać aż sos uzyska gęstą konsystencje. Zestawić z ognia, dodać sól i gałkę muszkatołową, wymieszać, przykryć przykrywką, odstawić.

Rozgrzać dużą patelnię, najlepiej grillową, ale może też być zwykła.

Rozłożyć kromki chleba tostowego parami na stole. Posmarować każda kromkę 1 łyżeczką musztardy. Na jednej kromce z pary ułożyć 2 plastry szynki oraz 2 plastry sera, złożyć kromki do siebie. Zewnętrzne strony tosta posmarować masłem. Położyć na patelni i smażyć kilka minut z każdej strony, na średnim ogniu.

W tym samym czasie rozgrzewam drugą dużą patelnię z masłem i smażymy jajka - mają być sadzone.

Gdy grzanki są już gotowe a jajko dobrze usadzone zdejmujemy grzanki na talerz, na wierzch kładziemy jajko sadzone, polewamy beszamelem i posypujemy posiekanym szczypiorkiem.

Od razu podajemy!



Smacznego i miłego dnia!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz