wtorek, 20 marca 2018

Babeczki cappuccino




Nie skłamię jak napiszę że te silikonowe foremki wpadły mi w oko i je zakupiłam jakieś 3 lata temu....
Uuuuups...
Trochę o nich zapomniałam to fakt, i za każdym razem gdy wpadały mi w dłonie podczas przekładania czegoś w spiżarce mówiłam "ooooo muszę w nich zrobić babeczki..."  i tak uciekał dzień za dniem, tydzień za tygodniem, miesiąc za miesiącem, aż minęły ze 3 lata.... 😁
I w końcu nadszedł ten dzień! 

Dzień weekndowy i słoneczny kiedy to będzie można spokojnie zrobić zdjęcie na bloga.
Babeczki kusiły domowników, oj kusiły, ale przewidziane były na popołudnie kiedy to mieli wpaść do nas znajomi na kawkę.

Całe szczęście z przepisu wychodzi 7 sztuk babeczek więc część mogła być zdegustowana przed przyjazdem gości - wiecie sprawdzenie czy można je podać 😉
...ale w zestawie są tylko 4 takie ładne foremki, zatem 3 pozostałe zrobiłam w zwykłych papilotkach, żebyście widzieli to zdziwienie na twarzy mojej Emilki jak pokazałam jej które może zjeść.... 😁

Babeczki wyśmienite w smaku, zwłaszcza dla wielbicieli kawy, a podanie ich w takiej formie powoduje że wyglądają jeszcze bardziej apetycznie...
...nieprawdaż?



Składniki na 7 babeczek:
  • 150 g masła w temp. pokojowej
  • 120 g drobnego cukru
  • 2 jajka
  • 150 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki mleka 
  • 1,5-2 łyżek kawy rozpuszczalnej (jeśli jest w granulkach należy rozpuścić ją w odrobinie wody i przestudzić)

Papilotki włożyć do foremki na muffiny.
Piekarnik rozgrzać do temp. 170*C (grzałka góra i dół).

Mąkę wraz z proszkiem do pieczenia wymieszać i przesiać, odstawić.

Masło umieścić w misie miksera wraz z cukrem i utrzeć do jasnej i puszystej masy, następnie dodać po jednym jajku miksując po każdym bardzo dokładnie. Dodać przesiane wcześniej składniki i ekstrakt waniliowy, wymieszać szpatułką do połączenia. Dodać mleko, ponownie wymieszać.

Ciasto podzielić na dwie równe części do jednej z nich dodać kawę i dokładnie wymieszać.
Do połowy papilotek nakładać jasną masę, a następnie kawową pozostawiając 1 cm odstępu od brzegu (to ważne bo mocno rosną). 
Wstawić do piekarnika i piec około 30 minut, do suchego patyczka.

Wyjąć i ostudzić.

Dodatkowo:
  • 200 ml śmietany kremówki 36%
  • 2 łyżki mascarpone
  • 1 łyżka cukru pudru
  • kakao do posypania
Śmietanę wraz z mascarpone i cukrem pudrem umieścić w misie miksera i ubić na sztywno. Przełożyć do rękawa cukierniczego z końcówką gwiazdki i wyciskać na każdą babeczkę, posypać kakao.


Miłej kawki!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz